In de loop van de tijd heb je al een aardige lijst van emailadressen opgebouwd. Maar wat doe je daar nu mee?

Zoals je weet kost het veel minder moeite om bestaande klanten te behouden dan een nieuwe te werven. Een klant houden doe je door je klant tevreden te houden over de bestelde product of dienst die je levert. Een tweede stap is om die klant vervolgens te laten weten dat je aan hem of haar denkt. En hoe kan dat makkelijker dan met email?

Email marketing niveaus.

Er zijn verschillende niveaus van emailmarketing en je herkent ze vast wel:

Simpelweg een mailtje versturen vanuit bijv. Outlook.

Wil je dat versturen naar meerdere klanten dan is personaliseren (persoonlijk aanschrijven) moeilijk en tijdrovend. Daarnaast is het bij deze vorm van mailing lastig om het resultaat (effect) te meten.

Gebruikmaken van al dan niet betaalde mailproviders.

Je herkent de keurig opgemaakte mailtjes in je inbox vaak direct, ze hebben een mooie grafische uistraling of een eenvoudige tekstopmaak. Wat ze bijzonder maakt is dat er een stuk slimme software achter zit die het mogelijk maakt regels in te stellen om periodieke mailings mogelijk te maken, of bij bepaalde keuzes een ander mailtraject in te gaan.

Een ander voordeel van deze mailproviders is dat het mailvolume geen probleem is en dat alle stappen (zoals openen mail, doorklikken, etc.) goed meetbaar zijn. Natuurlijk is de mail ook volledig gepersonaliseerd.

 

E-mail marketing, wat wil je?

Vergeet niet dat de mailprovider slechts een tool levert voor het uitvoeren van mailcampagnes. Belangrijker nog dan de tool is dat je weet hoe je het gebruiken moet en nog veel belangrijker waarvoor wil je het gebruiken? Maar nog belangrijker:

Wat wil je bereiken?

Het is zeker dat e-mail marketing een belangrijke bijdrage aan de verhoging van je omzet kan leveren. Informeer nu naar de mogelijkheden!