Een landingspagina of landingpage is een pagina waarop bezoekers terechtkomen als gevolg van een online/offline campagne  of zoekactie. De bezoekers ‘landen’ naar aanleiding van een klik op een zoekmachine-advertentie, zoekresultaat of speciale promotie-url op een pagina van je website.

Deze landingpage of bestemmingspagina geeft vaak specifieke informatie over één of een beperkt aantal producten of diensten en is erop gericht de bezoeker tot actie aan te zetten. Die actie kan variëren van het achterlaten van een naam en e-mailadres voor het opbouwen van een mailinglijst of het verkopen van een product. Hierbij kan een product een fysiek product zijn, een digitaal product maar ook een workshop of seminar.

Voor een hoge conversie (het omzetten van bezoeker naar klant) is een goede landingspagina essentieel. Belangrijk is dat de inhoud van de landingspagina de actie ondersteunt en relevant is.

 

Waar moet je op letten bij een goede landingspagina?

  1. Heb een concreet doel voor ogen.
  2. Zorg voor zo min mogelijk afleiding op de pagina.
  3. Er is maar één actie mogelijk.
  4. Houd het kort en bondig.
  5. Geef vertrouwenwekkende informatie.
  6. Zorg voor een goede url.
  7. Meet en verbeter.

 

Hulp nodig of gewoon een keertje brainstormen over ideeën?

Neem dan even contact op!